Reply
  • Oct 27, 2021

    Ive dabbled in it a little bit by downloading the latest version of Python and going through some of their course but quickly fell off. Wanted to see if there's a better alternative to learning this.

  • Oct 27, 2021
    1 reply

    if you're serious and want to get good, harvard cs50x online course

    reddit.com/r/cs50

  • lil ufo 馃浉
    Oct 27, 2021

    I'm not a programmer but when I tried to learn it I found a good place to start is codecademy.com

  • Oct 28, 2021

    Pretty tough to self learn honestly, but yea code academy is a good one.

  • Oct 28, 2021
    3 replies

    literally just youtube + stackoverflow + docs man, there are so many self taught programmers off youtube and googling s*** alone

  • Oct 29, 2021
    WRF

    if you're serious and want to get good, harvard cs50x online course

    reddit.com/r/cs50

    That course is REALLY tough unless you鈥檙e smart asf lol.

    Guess I鈥檓 just dumb.

  • Oct 29, 2021

    java

  • Oct 29, 2021
    1 reply
    Jozen

    literally just youtube + stackoverflow + docs man, there are so many self taught programmers off youtube and googling s*** alone

    This. I'm completely self taught and it's my current career. You may want to focus on a front end and back end language.

  • Oct 29, 2021
    edited
    Zissou

    This. I'm completely self taught and it's my current career. You may want to focus on a front end and back end language.

    Might need to go back to trying to learn again. I took some classes in College, but it wasn't my focus

  • Oct 29, 2021

    Def gonna try to learn code in my late 20s after I get further with my design skills.

  • bebacksoon 馃悰
    Oct 29, 2021
    1 reply

    FreeCodeCamp is where I started. If you are interested in web apps. They also have a Python curriculum now.

  • Oct 29, 2021
    bebacksoon

    FreeCodeCamp is where I started. If you are interested in web apps. They also have a Python curriculum now.

    Really? Sounds awesome

  • Oct 29, 2021

    If you want to get started try w3schools.com. They cover a whole lot of languages, but don't go very in depth on any of them. Then once you know the basics try codingame.com. It doesn't have beginner tutorials but if you know the basics it's a great place to improve. It basically has a bunch of mini games where you're given the rules and told to write a program that plays the game. You can even get competitive with it and compare performance with others on the site if I remember correctly.

  • Oct 29, 2021
    1 reply

    If you鈥檙e interested in web development, I (completely biased) recommend The Odin Project theodinproject.com

    Less hand holding than FCC or Codecademy.

    I鈥檓 also a Core member / maintainer Happy to assist the fam, in discord or otherwise.

  • Oct 30, 2021

    Youtube tutorials
    MDN/w3schools
    Do a project or two in every coding language you learn
    Learn web dev first then evolve your career from there on
    Be aware that the programming sphere is very very elitist and that you'll spend hours at a time on small bugs because mfers don't wanna respond to your questions cause they consider themselves too smart
    Do leetcode exercises for interviews
    Coding's not hard but you need to love coding and be very inventive and creative while doing it in order to succeed
    It's a great thing to start doing, wish you the best

  • Oct 30, 2021

    Genuinely find a tutorial on YT that covers all the basics and build from that
    Most courses are advanced enough and meant for people who already know how to code extensively in certain languages

  • Dec 7, 2021
    3 replies

    right there with ya op gonna use the odin project for front end dev then build own projects etc try to get a remote job and then kinda bounce around wherever around the world is the plan

  • Dec 7, 2021
    1 reply

    Think of something you want to automate on your computer, google until u make it work

  • SKYLVRK

    right there with ya op gonna use the odin project for front end dev then build own projects etc try to get a remote job and then kinda bounce around wherever around the world is the plan

    As someone whos just a bit further along that process. The most important part is to just get coding.

    Spend one week learning the syntax of whichever language youre using then just start making and breaking things.

    Best way to learn code is by doing, not by reading

  • Dec 7, 2021
    2 replies
    SKYLVRK

    right there with ya op gonna use the odin project for front end dev then build own projects etc try to get a remote job and then kinda bounce around wherever around the world is the plan

    recently started The Odin Project too bro let's get this s***

    trying to learn HTML/CSS then Javascript then Solidity

  • Dec 7, 2021
    1 reply
    kogoyos

    recently started The Odin Project too bro let's get this s***

    trying to learn HTML/CSS then Javascript then Solidity

    How many hours you setting aside? I work full time as a bartender maybe trying to get a routine going where I do it in the morning for a few hours everyday

  • Dec 7, 2021
    1 reply
    SKYLVRK

    How many hours you setting aside? I work full time as a bartender maybe trying to get a routine going where I do it in the morning for a few hours everyday

    mannn you're asking the wrong guy

    I suck at time management but I'm also trying to do 3-4 hours per morning. hopefully once I get more into it I'll enjoy it and put more hours in tho

  • Dec 7, 2021
    kogoyos

    mannn you're asking the wrong guy

    I suck at time management but I'm also trying to do 3-4 hours per morning. hopefully once I get more into it I'll enjoy it and put more hours in tho

    lmao im starting tonight after work letsget it lol

    This guy is kinda cringy but imagine working here for a month on the beach so nice

  • Dec 10, 2021
    kogoyos

    recently started The Odin Project too bro let's get this s***

    trying to learn HTML/CSS then Javascript then Solidity

    You鈥檙e welcome to reach out to me on Discord if you need help with Odin.

  • Dec 10, 2021
    SKYLVRK

    right there with ya op gonna use the odin project for front end dev then build own projects etc try to get a remote job and then kinda bounce around wherever around the world is the plan

    You too.