Reply
  • Aug 17
    ·
    1 reply

    I love this so much but I enjoy dance music so it makes sense I do

  • Aug 17

    Alien superstar & all up in your mind >>>

  • Aug 17
    ·
    1 reply
  • Aug 17
    ·
    1 reply
    EuroNymous

    I love this so much but I enjoy dance music so it makes sense I do

    I'm usually not a fan of dance music, but I love this album. I figured it was just my love for Bey, but my friends that don't like her love this album too.

  • Aug 17
    hyphy03

    I'm usually not a fan of dance music, but I love this album. I figured it was just my love for Bey, but my friends that don't like her love this album too.

    I liked everything she is done in last decade to various degrees but this speaks to me more then anything.

  • Aug 17
    ·
    1 reply

    I also recognise where she getting her inspiration from and she took great care in the knowledge and understanding of various genres she takes inspiration that is so refreshing from an artist of her size. I was excited when I saw artists she was working with. That’s also why I don’t mind her using well known samples

  • Higgsy
    https://twitter.com/floxrid3r/status/1559632886365655040

    Let's hope Beyonce will accept her apology for this

  • Aug 17

    This her 5th classic

    Survivor, Dangerously In Love, Beyoncé, Lemonade, Renaissance

    She still don’t have as many classics as Hov tho

    Reasonable Doubt, Hard Knock Life Vol 2, The Blueprint, The Black Album, American Gangster, Watch The Throne, 444

  • EuroNymous

    I also recognise where she getting her inspiration from and she took great care in the knowledge and understanding of various genres she takes inspiration that is so refreshing from an artist of her size. I was excited when I saw artists she was working with. That’s also why I don’t mind her using well known samples

    She has always done her homework when it comes to recognising past talent, but this time it’s on another level. And I’m sure the whole pandemic helped with that. The way she and her team finessed these songs musically, production-wise, intros and outros, the transitions, the vocal layering/arrangements, and the possibility we get two more albums curated with this much determination

  • variety.com/2022/music/news/beyonce-renaissance-virgos-groove-writers-producers-interview-1235337430

    Fine-Tuning Beyoncé’s ‘Virgo’s Groove’: How Three High-School Friends Ended Up Producing a Song on ‘Renaissance’

    „Leven Kali: To be honest with you, we also need to respect Beyoncé because I think she has a plan for how she wants to reveal her process and I don’t wanna give away too much about the specifics of how the record was made exactly…“

    Documentary coming

  • Aug 18
    ·
    1 reply
    Steak

    its cheapens the song in my opinion cuz she's literally just making stupid noises

    still a top song on the album for me though

    That verse legendary asf

    Y’all gotta loosen up and let people be creative man

    There is no “right” way to make music

    It’s all self expression and her expression was beautiful in that moment

  • Aug 18
    HARLOWNG

    this album reeks, beyonces melodies sound so unstructured and hard to listen through

    Bro really said reeks

    What is your criteria for good music?

    Also what is an example of an album that doesn’t reek? Make it make sense man cuz you sound crazy as hell ngl

  • ryuH

    That verse legendary asf

    Y’all gotta loosen up and let people be creative man

    There is no “right” way to make music

    It’s all self expression and her expression was beautiful in that moment

    LIBERATED LIVIN LIKE WE AIN'T GOT TIME

  • Aug 18

    This album make be wanna marry my baby mama

  • Aug 18
    ·
    edited
    ·
    1 reply

    I’m probably the only person on this entire forum who reads his reviews, but Robert Christgau (who’s probably the longest running music critic of his prominence and essentially music’s equivalent to Roger Ebert) gave this s*** an A+.

    Dudes been reviewing music since 1967 and has only given around 125 of them in total.

  • i pull up in these clothes look so good..............

  • i didn't want this power

    i ain't want it.

  • you're a god! you're a hero! you survived! all you been through!!!!

  • i'm one of one.

    i'm number one.

    i'm the ONLY one.

  • UNIQUE!!!!!!!!!!!!!!

  • second verse.

  • RUN IT BACK

  • unicornistheuniformyouputoneyesonyouwhenyouperformneyesoniwheniputonmastermindinhautecouture

  • CUFF IT >>>>

    Bey bringing back that feel good party music >>>>

  • the la la's at the end of ENERGY